Tomáš Petrů

Elektronická Zdravotní Knížka - Jak jsem přišel od data

1. 11. 2010 16:53:23
Někdy asi před pěti měsíci, kde se vzali tu se vzali, zjevili se u nás ve firmě obchodní cestujícící nabízející Elektronickou Zdravotní Knížku ( http://www.izip.cz/ ).

Pracuji s počítači, jak by řekla moje maminka, takže jsem velmi opatrný na to, když se někde povaluje příliš mnoho dokumentů o jedinci, ze kterých je možné snadno, a víceméně automaticky, vydolovat udaje, které se dají snadno prodat a snadno zneužít.

Co nabízí IZIP - v ukrutné krátkosti:

- lékař ukládá údaje pokud mu pacient sdělí, že IZIP má a chce jej používat, za to je lékař honorován
- je možné explicitně nastavit, který lékař uvidí jaké informace, například dát právo svému obvodnímu lékaři přistupovat pouze k datům, které do systému sám zadal (má něco takového vůbec smysl?)
- existuje univerzální karta, čipová, kterou mají napřílad zdravotníci v sanitkách, která odemyká všechny údaje IZIP

Co mi z hoto všeho plyne?


Můj táta vždy říkal, že nedělá nic špatného, tak proč by měl něco šifrovat a nějak chránit.

A já říkám, že za flašku rumu dostanu v naší zemi jednu z nejcenějších databází, kterou kdy někdo o občanu může vést. Zdravotními údaji jde člověka vydírat, podle zdravotních údajů se banka může rozhodovat, zda mi půjčí na byt, a zaměstnavatel, zda mne vezme do práce. A to jsou jen ta nejméně kreativní využití, která mne teď napadla.

Přesto všechno jsem se rozhodl, že službu vyzkouším.

Vyplnil jsem smlouvu, po čtrnácti dnech mi přišly přihlašovací údaje... no a pak jsem na to zapoměl.
Údaje leží v šuplíku a tam už zůstanou.
Proč?

Už asi týden mi z telefonního čísla +420 724 888 678 volá slečna Králová, že pro mně má doplňující službu IZIP. Nakonec jsem ji tedy (v pracovní době) pozval na krátký rozhovor a dozvěděl jsem se od ní asi tolik, že zastupuje "bankovní zajišťovnu", že je jasné, že se musím připojistit na důchod, protože důchodová reforma dopadne zle a že jsou nejznámější a největší poskytovatel těchto služeb v ČR, atd.

Když jsem se ptal, kde vzala moje telefonní číslo, řekla mi, že jsem uzavíral smlouvu na IZIP se slečnou Tou a Tou a že společnost HMI (Hamburg Mannheimer, pojišťovací skupina ERGO) sdílí s IZIP informace o klientech...

Marně hledám ve smlouvě, kterou jsem s IZIP uzavřel, nějakou informaci o tom, že mé osobní údaje mohou poskytovat německým bankám o kterých jsem nikdy neslyšel, ba naopak, našel jsem ve smlouvě několik informací o tom, že budou chránit má data podle Zákona o ochraně osobních údajů.

Tak tedy nevím, možná mi něco uniká, ale to už prověří Úřad pro ochranu osobních údajů

Prosím rozmyslete si, zda prodáte informace o osobním zdravotním stavu firmě, která do měsíce od uzavření smlouvy prodá vaše jméno, adresu a osobní telefonní číslo podivné třetí straně, od které vás přijdou navštívit podivní cesťáci, kteří nemají ani navšťívenku.

Autor: Tomáš Petrů | karma: 46.82 | přečteno: 13724 ×
Poslední články autora