Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

overdrive

chovani obchodniku IZIP, stiznost Cloveka v Tisni

tadyhle je docela zajimavy text o tom, jak se chovaji obchodnici IZIP, na ktere zadna zaloba zatim podana nebyla... jak jsem psal v doplnujicim blogu, data tecou, obchodnici podvadi... cely system izip se tim IMHO velmi zakopava a celkova duveryhodnost klesa k nule:

http://cvtplzen.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=254:izip-a-vzp-ziskavaji-nove-klienty-ze-socialn-vylouenych-lokalit-2572010&catid=90:na-co-naraime&Itemid=118

Jinak velice dekuji vsem ctenarum za zajem a pripadne repasty clanku.

Kdo by chtel znat pokracovani a nevsimnul si, tak kratke shrnuti:

http://petru.blog.idnes.cz/c/163960/Elektronicka-Zdravotni-Knizka-Jak-jsem-prisel-od-data-dil-2.html

0/0
18.11.2010 15:29

maspe

něco mi to připomíná

http://dilbert.com/strips/comic/2010-10-13/ a http://dilbert.com/strips/comic/2010-10-14/ :-)

0/0
8.11.2010 16:00

RoninW

Zveličujete

 záměrně zaměňujete předávání kontaktů za sdílení důvěrných dat, karma nebude, pište pravdu. Mám rád blogy, protože nedělají to co novináři , nepřekrucují a nevytrhují z kontextu, ale to jste vy udělal.

0/0
8.11.2010 13:37

Profesor_Nula

Re: Zveličujete

Já to jako zveličování nevidím. Kontaktní údaje jsou také osobní údaje, alespoň pro mě. Takže to vidím spíš tak, že vy bagatelizujete zjevný problém.

0/0
8.11.2010 15:29

Marian Němec

Cteni smluv

Nechci být rýpavy, ale v oblasti ochrany osobních údajů se trochu pohybuji, a tak vím, že právě pojišťovny a finanční instituce jsou na toto extrémně opatrné.

V každé smlouvě si velmi šikovně najdou prostor, jak získat souhlas se zasíláním kontaktních údajů třetím subjektům.

A je to téměř vždy pouze chybou osob, že si smluvní podmínky nepřečtou celé a nebo jen povrchně.

A někdy se hysterie s ochranou osobních údajů přeceňuje delá se z toho pomalu zločin století a hned se všechno hlásí na úřad, místo aby každý udělal to základní, k čemu ho zákon opravňuje - tedy aby dotyčnému souhlas odebral.

Úřad pak místo preventivních kontrol provádí hlavně šetření na udání, i když velmi často nenajde žádné pochybení. Údaje si musíme každý hlídat sám, a ne jen spoléhat na úřady. Ty mají být až krajním řešením.

0/0
7.11.2010 8:41

Šerlok Homeless

Re: Cteni smluv

Mám před sebou přihlášku klienta IZIP a v ní čtu jen:

"Souhlasím

 ...

- že společnost IZIP může sdílet vybrané adresní a elektronické osobní údaje s údaji zdravotní pojišťovny, u které jsem pojištěn".

Tedy pouze se zdravotní pojišťovnou, u které je pojištěnec pojištěn, O sdílení s jinými pojišťovnami nebo použití k jinému účelu, než pro provoz IZIP, v přihlášce není řeč. Souhlas, který nebyl dán, nemůže být odebrán. Je to opravdu na stížnost ÚOOÚ. Otázkou ovšem zůstává, na koho si stěžovat, když ty údaje viděl i ten dealer a kdoví, čí to byl zaměstnanec a zda to byl vůbec něčí zaměstnanec a pro koho pracoval. Prokázal se autorovi? Má autor jeho údaje? Další důvod, proč neuzavírat smlouvu na ulici ani mezi dveřmi ...

0/0
7.11.2010 19:43

overdrive

Re: Cteni smluv

Ano souhlasim, navic se tady bavime na tema vejce-slepice: kdyz nekomu budu chtit souhlas odebrat, musi nejdrive neco provest, v mem pripade sdileli kontaktni udaje, jak tady nekdo rikal, ty nejsou primo udaje osobni, ale uz jsou to udaje s jejich sdilenim jsem nikde nesouhlasil a nejsem tomu rad, ne, ze by me cislo neslo najit na webu, dokonce to par lidi, co cetlo tenhle blog udelalo, jak uvidite vyse [vlozim se kus posty, kterou jsem dostal jako reakci na tento sloupek-blog], tak i jeden docela dulezity.

Tedy rikate, ze neni nic jednodussiho nez souhlas se zpracovanim udaju odebrat, ale ja rikam, ze to, ze prodaji-predaji jakekoliv udaje z me smlouvy treti strane, at uz to udelal kdokoliv ze zucastnenych je minimalne duvodem k tomu, aby clovek vahal, zda takove firme verit. Take nevim, po kom mam chtit aby me udaje prestal zpracovavat. IZIP? Ale tem prece to pravo nechci vzit [tedy za predpokladu, ze bych tenhle slendrian chtel nekdy jeste pouzivat], tem slecnam?

0/0
9.11.2010 0:43

echo.3

Zajmave

Mam IZIP doposud neaktivovany.

:-)

Provedu kontrolu.

0/0
4.11.2010 1:04

JBetak

Stačí znát rodné číslo

někoho, kdo IZIP má, a zablokujete mu přístup na 24 hodin. Mají tam totiž nesmyslnou ochranu - 3 neplatné pokusy o přihlášení a blok na 24 hodin.

0/0
3.11.2010 12:09

RoninW

Re: Stačí znát rodné číslo

stačí znát tvou adresu a zničím tě. Jak??? např elektroměry jsou přístupné z veřejněpřístupného místa .....

proč by se někdo obtěžoval s takovou kravinou jao blokovat přístup na IZIP?

0/0
8.11.2010 13:52

Profesor_Nula

Re: Stačí znát rodné číslo

Není to tak dávno co tuto zjevnou bezpečnostní chybu mělo i nově rozjetý AXA spoření... Chyba byla uznána a tuším, že odstraněna. Na otázky typu: "proč by se někdo obtěžoval" snad ani nemá cenu reagovat... Příkladů je bezpočet.

0/0
8.11.2010 15:24

lokutus

Sice staršího data, ale pořád zjevně aktuální

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2005112101

0/0
2.11.2010 11:48

LazyFatMan

Taky bych to viděl

spíš tak, že vaše tel. číslo poskytla dál ta brigádnice, která smlouvy sepisuje. Je si vědoma toho, že se to bude dost těžko dohledávat a postihovat. Já mám pro tyhle případy starý mobil s aktivně nepoužívanou SIM, který je skoro stále vypnutý a na SIM je vypnutá služba registr zmeškaných hovorů. Pokud jsem do nějaké registrace zadal tohle číslo a potřebuju ho třeba pro zaslání kódu, na tu chvíli ho zapnu.

0/0
2.11.2010 11:46

Šerlok Homeless

Re: Taky bych to viděl

Ano. Brigádnice nebo marketingová firma.

0/0
3.11.2010 8:40

nejchytrejsi

:)

zajimava aplikace, takova ambulance online vsechno vsem :) podle toho dema co maj na stranakach si libovolna sestra/lekar muze divat do vsech vysetreni pacienta, vcetne kozniho a psy

0/0
2.11.2010 10:51

jouzi

Myšlenka dobrá,

tleskám. R^

 

Ovšem ta "navšťívenka." ;-D;-D;-D

0/0
2.11.2010 10:43

ODSCSSD3

je to velka skoda... tento projek je nedopracovan

a dle tohoto a jineho clanku uplne zmrven.

Pritom by pojistovny usetrili miliardy. kdyby mel elektronickou knizku kazdy, a predevsim kazdy doktor by musel do ni povinne psat..

Nebot doktori si moc radi uctuji neco co neprovedli a lide zas radi takovou vec nahlasi pojistovne...

0/0
2.11.2010 10:24

kvestor1

Re: je to velka skoda... tento projek je nedopracovan

R^

0/0
8.11.2010 12:41

Naked and petrified

Takovou vec provozuje zcela bez nejake licencni kontroly

soukroma firma??

Bozinku...a to jim nekdo ta data dobrovolne sveri? Ani nahodou!

Je to sice zajimavy napad, ale to by to musel do roku vzit, nejake firme k implementaci sverit a nakladani s daty garantovat stat.

Soukrome firme nikdy v zivote - a pokud vase data prodala, je potreba podat na ne trestni oznameni. Protoze to neni zadna "spoluprace", ale naprosto jednoduchy prodej vasich dat. Oni na tom vydelaji, vas budou akorat obtezovat dealeri, pricemz se data mohou dale nekontrolovatelne sirit.

0/0
2.11.2010 9:47

martin013

IZIP a jeho dealeři

Zde přikládám odkaz na článek, který jsem o praktikách dealerů IZIP před časem na blogu iDnes napsal: http://sik.blog.idnes.cz/c/159680/Nechces-IZIP-Tak-jsi-kreten.html#t2, kromě toho v textu poukazuji na nebezpečí s IZIPem spojenými a na neprůhledný způsob zabezpečení dat, o kterém  se na webu IZIPu dozvíte jenom to, že "data jsou zabezpečena těmi nejmodernějšími způsoby". Kdo nevěří, ať tam běží.....

0/0
2.11.2010 9:13

stana1

Projekt IZIP

jako vize je perfektní, ale jako vše nové se to musí pořádně ošetřit. I já jsem v IZIPU cca 5 měsíců. Přihláška přes NET a přihlašovací údaje údaje mi došly za dva dny., ale nějak se mi nepodařilo rozhýbat z nabídky třeba seznam provedených úkonů atd.

Tváři se to, že se data načítají, ale mně vždy po 20 min. dojde trpělivost.

0/0
2.11.2010 8:33

rony100

Re: Projekt IZIP

stejně perfektní jako vize komunizmu ;-D

0/0
2.11.2010 8:55

pavouk06

Re: Projekt IZIP

Tak u Tebe není třeba IZIP. Z Tebe ta blbost přímo sálá, neníliž pravda?

0/0
2.11.2010 11:05

rony100

Re: Projekt IZIP

Nápodobně ;-D

0/0
2.11.2010 12:13

motiva

teď se teprve dozvídám,

že ti vlezlí hošíci s manýry prodejců laciných vońavek, co tady celé léto otravují v podchodu a pokřikují na mě "paní u jaké jste pojišťovny" ,nabízejí elektronickou zdravotní kartu8-ojá myslela, že to budou nějací nadhaněči nové zdravotní pojišťovny, která shání klienty zoufale kde se dá, a ejhle ona VZP, no ještě že u ní nejsem:-/

0/0
2.11.2010 8:27

Narhea

Re: teď se teprve dozvídám,

jo taky jsem koukala, kdyz po mne ten pan, co vnucuje veci chtel "jenom" osobni udaje a nechtel mi prodat vonavku, popr. nabidnout vyhodny tarif ........ I tak jsem ho slusne odmitla....

0/0
3.11.2010 23:37

petrhajek.blog.idnes.cz

ja se zneuziti udaju bal

(samozrejme jen teoreticky, nejsem u VZP), ale cekal jsme neco rafinovanejsiho a ne tak primocareho :-). I kdyz to muze byt jen bonus :-)

0/0
1.11.2010 23:22

Radek_Hr

:o))

Tomáši, zajimavy edukativni prispevek, ale o tom psaval uz stary pan Orwell. Nicmene faktem je, že naše republika je účelovým spiknutím ekonomů, právníků a politiků.

Data jim jen slozi... ale stejne je z nas dostanou:o))):-P:-P:-P

0/0
1.11.2010 23:06

My.WinCleaner

Re: :o))

Co znamená výraz "edukativní"? Mohl by mě někdo vzdělat? To asi někdo vymyslel, aby prosté věci zněly odborně. Jinak od článku jsem čekal přece jenom něco drsnějšího, a on autor přišel jen  o kontaktní údaje.

0/0
1.11.2010 23:37

Juras

Re: :o))

Kdyby Tě někdo vzdělal, provedl by na Tobě edukaci :-)

0/0
1.11.2010 23:54

Národnost: Moravská

Re: :o))

Taky nechápu, proč nešlo prostě napsat vzdělávací či naučný

0/0
2.11.2010 7:25

Fanthom007

Re: :o))

Protoze naraz je dnes impakt, predpoved je predikce, vyvoj je progres a zpatecka reverzni stupen. Staci si jen poslechnout "komentatory" F1 no jiste tv ;-D

0/0
2.11.2010 9:41

pteryx

doktoři jsou počítačově negramotní,

kdyby věděli o co jde, tak by na takovou věc vzhledem k Hippokratově přísaze nikdy neměli přistoupit. Pro ně je "počítač" černá skříňka. Je fajn, že když zmáčknete tlačítko označené jako DVD, tak vyjede ven ten stojánek na kávu.

Doktoři často nejsou schopni logicky myslet, vlastně to mají zakázané, protože musí pacienty léčit ověřenými postupy a ne z nich dělat pokusné králíky. Pár doktorů co to nedokázalo překousnout prý dokonce zmutovalo na léčitele, ale od toho je tu spolek Sisyfos, aby to dali odpadlíkům sežrat.

Jistě by se dalo udělat bezpečné úložiště dat, ale to by muselo být postavené na úplně jiných principech a nemohl by do něj být přístup z kdejakého pécéčka běžícího na windowsech. Mimochodem, je nepředstavitelné, že by státní správa cosi takového dovolila, jak je někde hromada dat, tak tam musí Velký Bratr zadní vrátka - kvůli terorismu a tak.

0/0
1.11.2010 21:59

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: doktoři jsou počítačově negramotní,

Bezpecne uloziste dat problem neni. U pristupu nezalezi na OS, protoze logicky by to byla aplikace pristupna pres web (ideal - multiplatformni, dostupne odevsad, teoreticky i z mobilu - pokud by to nevyuzivalo nejakou javu apod.). Tento pristup muze byt dostatecne bezpecny a robustni.

Stejne tak by nemusela byt zadni vratka pro statni spravu. Alespon nevim, ze u nas by se neco takoveho praktikovalo (v USA uz davno, ale v tomto jsme, nastesti, sto let za opicema).

Prusvih v tomhle reseni je jednak prihlaseni - musi to byt kratke heslo (PIN), aby si ho prumerni  lidi byli schopni zapamatovat. Pripadne si heslo zvoli uzivatel a bude to krestni jmeno, datum narozeni, jemno manzela/ ditete apod. Takze snadlo prolomitelne brut forcem nebo socialnim inzenyringem.A megaprusvij je master-key v podobe karet zachranky - ty se zakonite budou ztracet a ceka bezpecnost je .... no, presne tam.

0/0
1.11.2010 23:38

jouzi

Re: doktoři jsou počítačově negramotní,

Každý lepší notebook má dneska čtečku otisků prstů. Nevidím jediný důvod, proč by na master přístup do IZIPu nemohl být použit zrovna ten.

0/0
2.11.2010 10:49

Ctenar_Mira

Re: doktoři jsou počítačově negramotní,

Nějak nechápu, jak souvisí bezpečnost datových úložišť s počítačovou gramotností koncových uživatelů. 8-o To je přeci blbost. Pokud vývojář SW předpokládá, že jeho hi-end výtvor budou používat pouze počítačoví experti, tak by neměl vyvíjet nic pro veřejnost, ale pouze pro sobě rovné. Ale to asi nejde, že, protože ti si vše potřebné napíší sami . Aplikace mají být napsané tak, aby je mohl využívat kdokoliv, kdo třeba umí číst a psát a není počítačový expert. Mně nevadí, že dobrý chirurg, který mě má operovat není počítačový expert. Na to má poskoky z IT oddělení. Stejné to je ve fabrice, kde "pracují s počítači" dělníci.

0/0
2.11.2010 7:00

benito.juarez

Nechápu, proč se takové věci domlouvají na ulici.

Klidně se na to může zeptat přímo můj doktor nebo moje pojišťovna, ne?

0/0
1.11.2010 21:40

romualda

Re: Nechápu, proč se takové věci domlouvají na ulici.

Chtějí, aby se to co nejvíc rozšířilo mezi lidi a doktoři na to obvykle nemají čas, aby to vypisovali.

0/0
1.11.2010 22:09

jouzi

Re: Nechápu, proč se takové věci domlouvají na ulici.

Otázka je, jestli je takto citlivý projekt vhodné rozšiřovat v obchodních centrech a na zastávkách MHD, tak jak to probíhalo v Praze. Rv

0/0
2.11.2010 10:54

romualda

Re: Nechápu, proč se takové věci domlouvají na ulici.

Na ulici to fakt vypadá divně, ale je to také způsob. Doktoři na to nemají čas a kdyby měla třeba pojišťovna posílat o tomto dopis, tak to řada lidí ani nepřečte a vyhodí, nebo to nepochopí.

0/0
2.11.2010 11:26

Leff

mrtvý to ještě neni

ředitelka jedný pražský nemocnice chce aby všichni doktoři měli přístup do IZIP, takže projekt evidentně ještě dýchá.. nebo aspon jeho resuscitace trvá.. ?

0/0
1.11.2010 20:32

zemanka01

Tak nic

Tak. Chtěla jsem,a díky vám už nechci. Děkuju za upozornění R^

0/0
1.11.2010 20:28

realateista

Já myslel, že IZIP je dávno mrtvý

IZIP byl přece projekt bývalých poslanců ODS, stál hodně peněz a nikdo ho nepoužíval. Podle mě bylo jasné od začátku, že je budován s cílem zneužití. Neznám nikoho, kdo by ho používal.

Jistě, že el. zdravotní karta by ušetřila práci lékařům, ale nebylo by jednodušší a podstatně levnější, aby ty data nodil pacient s sebou, např. na flash paměti? 

0/0
1.11.2010 20:01

Jana11

IZIP x jiné společnosti

Pozor - data určitě nepředal IZIP, ale slečna pracovala pro nějakou společnost a dříve než data odeslala na IZIP, nechala si kopii a předala paní Králové kontakt na vás. A ta vás dále již kontaktovala. Údaje o zdravotním stavu jistě nezískala - ty jsou dobře ukryty.

Jedná se o běžné použití údajů z IZIP, na druhou stranu u nás ve firmě se nechává klientovi podepsat i to, že dává souhlas i naší společnosti (ono bez toho to de-facto ani ve firmě nelze zpracovat).

0/0
1.11.2010 19:28

Šerlok Homeless

Re: IZIP x jiné společnosti

Druhé čásrti Vašeho příspěvku nerozumím: "Jedná se o běžné použití údajů z IZIP". - Čeho se tato věta týká?  Co je běžným použitím údajů z IZIP? V článku popisované zneužití? Či něco jiného? O čem píšete?

... u nás ve firmě se nechává klientovi podepsat i to, že dává souhlas i naší společnosti ... " K čemu dává klient souhlas? K nějakému užití nebo zpracování svých osobních údajů? K jakému zpracování a k jakému účelu?

???

0/0
1.11.2010 20:36

ayera

Re: IZIP x jiné společnosti

Tak to jsme už dva, co tomu nerozumíme! :-/

Třeba nám to paní/slečna vysvětlí...!

0/0
2.11.2010 9:04

Šerlok Homeless

Re: IZIP x jiné společnosti

Zřejmě nevysvětlí. Pracovně to můžeme chápat tak, že jejich splečnost, zaměstnávající zřejmě podomní a pouliční MDD, údaje získané pod záminkou smlouvy o IZIP, zneužívá k jiným účelům a obchoduje s nimi, k čemuž dává klient v nějakém drobně a nejednoznačně psaném dodatku čehosi údajný souhlas a slečna/paní/ta společnost toto zneužívání osobních považuje za běžné nakládání s osobními údaji.

Z toho plyne poučení: MDD slušně odmítnout a nepochopí-li to, poslat jemezi půlky. Smlouvu případně uzavírat (po důkladném prostudování a informování se) přímo na zdravotní pojišťovně.

0/0
2.11.2010 19:41

zuzana.blanarova

Díky za to

Mě tady ti izipáci zastavili v létě nejmíň třikrát a chtěli to se mnou vyplnit a uzavřít hned na ulici. Prej za to dostanou dvacku. Všechny jsem je odmítla, bo mi nějaký vnitřní instinkt bránil, přestože mě přesvědčovali o tom, jak je to pro mě nepostradatelné. Takže díky, že jste mi potvrdil, proč jsem ten blbý pocit měla. R^

0/0
1.11.2010 18:43

romualda

IZIP

Já sám jsem IZIP vyřizoval 10 měsíců a telefonní číslo jsme vždy vyžadovali, protože bez něj nám smlouvu nezpracovali. Tak když nějaký důchodce telefon opravdu neměl, tak bylo nutné tam nějaký napsat, at už na někoho z rodiny, souseda...samozřejmě by mne nikdy nenapadlo ty telefonní čísla dávat někam dál. A jak píše Sherlock Homeless, tak tvrdit o sobě, že jsou z VZP, mají obchodníci zakázáno, protože samotná VZP žádné lidi do terénu neposílá. Nicméně znám obchodníky, kteří v začátcích, když nám firma nebyla schopna zařídit nějaké osvědčení, tak si sami vyrobili visačky s logem VZP a se svou fotkou  :-)

0/0
1.11.2010 18:35

Šerlok Homeless

Re: IZIP

No, mně zazvonili u dveří tři (a chodili po dědině a viděl jsem je i ve vedlejší dědině). A mluvili o VZP a IZIP. IZIP by pro mne byl zajímavý (zdravotní údaje pro záchranáře a JIP v případě potřeby ihned k dispozici v kteroukoliv noční i denní hodinu), jenže jsem řekl: Moment, ale já nejsem u VZP, ale u Zdravotní pojišťovny MV, a to s celou rodinou! Tak mne začali přemlouvat, abych přešel k VZP. Jenže s tím jsem nesouhlasil: Přece jen tak z voleje, mezi dveřma, nezměním zdravotní pojišťovnu, kterou můžu změnit nejvýš jednou za rok!

0/0
1.11.2010 20:50



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.