Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem sel s kuzi na trh aneb proc se zastavas Babise

Na tenhle text se budu dale odkazovat v diskuzich, kdyz se me budete ptat "proc se zastavas Babise?". Jdu s kuzi na trh a zcela jasne si uvedomuji, ze mnoho z vas text ani nedocte. Kazdopadne vezte,...

... Kazdopadne vezte, ze ja se nezastavam Babise jako takoveho, a znovu rikam, ze bude-li odsouzen jako obcan, budu na nej pohlizet jako na odsouzeneho obcana. Nicmene snazim se svojim jasnym vyjadrovanim nazoru vytvorit prostor pro to, abychom si zacali uvedomovat nasi politiku jako relativne jednoduchy system vah moci, a abychom si zacali uvedomovat to, kam treba moje generace [lide v "produktivnim veku"] ma smerovat, co jsou chyby z kterych bychom se meli poucit, co dobreho nam vlastne prinesli ti Rimani, krom nemocnic, silnic a vodovodu... To, co vsechno je spatne, toho jsou plne noviny, facebook a kazda hospoda, to neni tema, ktere by me zajimalo pro potreby konstruktivni diskuze [stejne jako napriklad to, ze po me budete kricet, budete si me odebirat z "pratel", nebo me budete castovat ruznymi jmeny, jinymi, nez mi dali rodice]. 
Tem, kteri se nutne musi vyjadrit k memu pravopisu bych rad vzkazal, ze forma je sice dulezita, ale tenhle text je smerovan spise k tomu, aby byl vniman jeho obsah.

Takze, rozhodl jsem se napsat text, kterym bych rad vysvetlil, jak se stavim k pani Babisovi, protoze spousta lidi ma tendenci cist me texty jen tam, kde maji dojem, ze semnou mohou souhlasit a je pravda, ze moje nazory nejsou na jednom miste sepsany prehledne a tak, abych se mohl odkazovat stale na jeden prispevek, a nemusel to vysvetlovat stale znova.

1] ano vim, ze pan Babis je obvinovan z toho, ze okradl organizace typu Penta a mozna i dalsi
2] ano vim, ze pan Babis je obvinovan z toho, ze byl STBak
3] ano vim, ze Babis je ovinovan z kraceni dani a sikovnych manipulacimi na hrane zakona

k vyse zminenym bodum bych rad podotknul, ze vsechny vnimam, a ocekavam relevantni soudni zaloby, ale predevsim pravomocne rozhodnuti soudu, a jedine takove pro mne budou relevantni, nicmene pak budu pohlizet na Babise jako na cloveka, ktery byl pravomocne odsouzen. Do te doby je to proste nazor nekoho jineho, mozna lepe informovaneho, mozna proste jen s jinym nazorem a jinymi cili.

Dluzno podotknout, ze uplne niterne jsem pravicovy anarchista a jako takovy nepovazuji stat za instituci, ktera by mela dale pretrvavat, nicmene zaroven jsem realista a neverim v utopie. Neznam zadnou plosne fungujici anarchii, komunismus ani absolutni kapitalismus, ci snad fasismus. Jako takove tyto teorie vlady vnimam, ale v intencich toho, ze povazuji demokraticky, kapitalisticky stat za nejlepsi z nehorsich systemu vlady.

4] uvedomuji si, ze Babis vlastni odhadem 250 stretegickych podniku v CR, a z toho mi vicemene plyne, ze jeho vstup do politiky byl mirne sebevrazdeny krok, protoze mu nebyl az tak zapotrebi. Faktickou vladu a moc jiz de facto ma a politicka "kariera" v zemi, kde vlady malokdy preziji sve skandaly a doziji se konce sveho volebniho obdobi, mi nepripadne jako neco, co uspesny businessman potrebuje k zivotu, stejne jako medialni prani kazdeho rozhodnuti, ktere ucinil v minulosti nebo cini. [Je to podobne sebevrazedny krok, jako napsat tenhle blog].

5] vnimam Babise jako jednoho z 200 poslancu horni snemovny a  [plus 81 senatoru] soucast mocenskeho systemu definovaneho Ustavou Ceske Republiky [ http://zakony.centrum.cz/ustava-ceske-republiky/ ], ktera definuje deleni moci na tri zakladni slozky: moc zakonodarnou [mj. senat, poslanecka snemovna], exekutivni [mj. policie a armada] a kontrolni [soudni]. Jako takove mi pripadne pokrytecke mluvit o tom, ze Babis je nejdulezitejsi osoba v tom vsem, zvlaste pak v zemi, kde je typicky oznacovan za duleziteho napriklad prezident.
Neni nic jako Babis a jen Babis, co se politickeho systemu tyce.
Pokud to takhle vnimame, tak jsme udelali nekde chybu, bud nezname vlastni ustavu a principy fungovani vlastniho statu, nebo, a to mi pripadne stejne pravdepodobne, nevidime nikoho, kdo by se mohl stat Babisovi dustojnou protivahou v kterekoliv ze zminenych i nezminenych slozek moci.

6] z vlastni zkusenosti vim, ze neni pravda, ze podniky vlastnene Babisem zacaly vyrabet hur, pote, co je koupil. Vim, ze Babis neinvestuje do rozvoje vyroby, pouze bezezbytku optimalizuje na vyuziti vsech zdroju, ktere podnik ma. To je rozhodne neco, co vnimam jako potencionalne nebezpecne, nicmene tak to je. Zadne vyraznejsi zmeny vyroby po zmene vlastnika se nedely, uz proto, ze takova zmena vyroby predstavuje temer vzdy investice, coz je neco, co Babis nedela rad a neni to ani jeho cilem.
Ano, je pravda, ze jeho podniky nakupuji navzajem mezi sebou a to tak moc, jak je to jen mozne. To mi pripadne zcela logicke, pokud bych mel vyrobni podnik, a zaroven kontrolu nad celym retezcem potrebnych zdroju pro jeho vyrobu, nedelal bych to jinak.
To, ze to vede de facto k potencionalnimu monopolu na trhu je samozrejme dulezita poznamka pod carou.

Naproti tomu z vlastni zkusenosti vim, ze nektere z takovy podniku se pote, co je koupil, odstaly z cervenych cisel [ve ktercyh byly uz i pred privatizaci] do cernych.

7] pokud jako argument budeme pouzivat to, ze Babisovy podniky malo plati svojim zamestnancum, zde si dovolim jen poznamku, ze prace je do jiste miry podobna televiznimu programu, a je vzdy mozne se rozhodovat, zda se na neco v televizi divat budu, ci nebudu, pokud jsem tedy ochoten pracovat za nabizenou sumu, asi k tomu mam nejake duvody a bylo by nelogicke, aby vlastnik podniku nabizel vic, nez je potreba k tomu, aby jeho podnik fungoval a vydelval. [Kazdemu jeho nebe.]

8] jedna z utopii ve ktere verim je neco, kvuli cemu nejsem schopen odmitnou EET : verim v jednu utopii, kterou je pro mne naproste zverejneni vsech kapitalovych toku. Samozrejme si uvedomuji, ze neni mozne neco takoveho udelat v konkurencnim prostredi, kdy jedna strana by zakazky zverejnovala, a druha ne. Nicmene nejakou obdobu EET bych si pral pro vsechny, odshora dolu.

Nesouhlasim s utajovanim vyse vyplaty, nesouhlasim s tim, ze by nejaka varianta EET mela platit jen pro bohate, jen pro banky, jen pro ... zakon ma byt psan tak, aby platil pro vsechny a zaroven tak, aby mel jakousi formu, ale take jakysi obsah, s tim, ze ja pevne verim v to, ze pokud by bylo jasne videt toky penez, bylo by mozne optimalizovat fungovani lidske spolecnosti tak, abychom se meli vsichni lepe, aniz by bylo potreba zavadet socialisticke praktiky, ktere nejakym zpusobem reguluji trh.

Ano je to ma soukroma utopie, ale neverim mimo jine tomu, ze EET je nejaka kradez soukromi, uz jen proto, ze stejne informace platce dane statu daval k dispozici odjakziva. Pokud uz souhlasime s existenci statu jako takoveho, musime do jiste miry souhlsi s tim, ze o nas vi vsechno [podobne jako google vi, co hledame, a casto i to, co nam chodi emailem].
Mene masek, otevrenejsi vztahy a nakonec vzdy musis nekomu verit nebo prestat interagovat ve spolecnosti.

9] proc bych Babise volil, ac je pravdepodobne, ze bude asi bezcitny oportunista?
Bezictny oportunista byl napriklad i Steve Jobs a mnoho dalsich velkych jmen businessu i politiky.

Od toho prave nemame diktaturu jedne osobnosti, a rozhodne jsem cely srdcem i rozumem proti ruznym Stalinum, Hitlerum, Fidelum, Kim Chong Whatever a podobne.
Proto prave mame ustavni deleni moci, proto prave volime sve zastoupeni ze sirokeho okruhu uchazecu a proto nas prave nezastupuje jeden clovek.

Vznika tak samozrejme potreba diskuze, dialogu a casto take potreba kompromisu.
Diky tomu jsme schopni zvladnout v politice, mozna dokonce vice nez ve firme a v businessu, ruzne bezcitne oportunisty s vuli k moci.
Vule k moci mi navic v politice pripadne v poradku.

Politik ma chtit maximalizovat zisk skupiny svich volicu, s tim, ze prave kompromisem a dialogem ma byt dosazeno to, ze v konecnem dusledku se nejedna o maximalizaci zisku na nici ukor, nebo ne dlouhodobe.
Jak rika Belohradsky [volna parafraze] : demokracie neni o tom, ze volic si vzdy vybere spravne zastoupeni, nebo o tom, ze ono zastoupeni rozhoduje za kazdou cenu spravne, ale cele je to o tom, ze uvedomely volic muze v pristim obdobi volit tak, aby vyrovnal predchozi spatna rozhodnuti, coz vede k tomu, ze v dlouhodobem prumeru vznika jakasi vyrovnana politika s prospechem pro vsechny [pozor, ne pouze pro vetsinu]. Pokud si tohle neuvedomujeme, nejsme schopni dosahnout dlouhodobych cilu.

10] a to je presne ono. Ja si preji, aby v politice, ktera me ma zastupovat, bylo pokudmozno hodne silnych osobnosti s vuli k vlade a s vuli k moci, ktere by se navzajem dostavaly do dialogu, do sporu a vznikal z toho kompromis uzitecny pro vsechny, jak pro bohate, tak pro chude, jak pro vetsinu, tak pro mensiny.
Velmi si preji, aby  tyhle silne osobnosti byly schopne prosazovsat i bolestive kroky [bolestive ve smyslu ohrozeni jejich osobni "politicke kariery", aby nekormidlovaly podle svetel okolo projizdejicich lodi, ale podle svetla hvezd.
Preji si politiky, kteri maji sen, maji cil a ten budou do roztrhani tela nejen hlasat, ale take hajit svou praci. Bylo by idealni mit v politice z meho pohledu nekolik takovych Babisu [ted nemluvim o Babisovi podle bodu 1-3 a obcanu], ale o Babisovi jako principu, cloveku s vuli k moci, jako o "bezcitnem politikovi" - ponekud pochybuji, ze je pouze oportunista].

11] velmi si preji, aby politik v nasi zemi chtel delat koncepcni zmeny, vedouci k jasnym rozhodnutim a planum na strane Skolstvi, Exekutivnich slozek, Zdravotnictvi, taky bych si pral jasny a dlouhodoby program sledujici demograficke kurzy nasi spolecnosti [a to nemluvim jen o duchodech, ale treba o tom, ze potrebujeme 1,6 ditete k udrzitelnemu fungovani spolecnosti, a porad mame vyssi mortalitu nez natalitu].
Pral bych si, aby policie nerozhodovala ad hoc, ale aby bylo jasne dano, zda se budou mlatit deti na Czechtekku a zavirat growshopy [ted VELMI, VELMI, VELMI zjednodusuji]. Chtel bych, aby se zlepsily pracovni podminky lekaru a zdravotnich sester, protoze v tomhle jsme dobri, ale nepodporujeme vlastni lidi, aby chteli budovat vlastni stat.
Chtel bych, abychom meli koncepci o tom, v cem a jakym zpusobem budeme vzdelavat sve deti, abychom mohli rict, ze za par desitek let nesplacem nad oportunistickym industrializovanym skolstvim ve smysu knihy Konrada Liessmanna, ale naopak budem zeme schopnych techniku, IT, s vyskokou gramotnosti a jazykovou pripravou, s vysokou ekonomickou uvedomelosti a, ze nase deti budou narozdil od me generace rozumet principum demokracie i jinych politickych a ekonomickych zrizeni a budou chapat lidskost a otevrenost.

A to si myslim, ze Babis nese v hesle "ridit stat jako firmu". Ano je to sporne, a mozna nestastne heslo, protoze firma muze byt totalitou jednoho cloveka, jenze tohle nas demokraticky system unest muze, pokud budem davat pozor, aby se neoslabovala zadna slozka delby moci.
Babis proste rika, ze chce, aby tak jako firma, mel stat sve strategie, aby byl citelny, aby bylo jasne cle SWAT [analyza silnych a slabych stranek]. V tomhle s nim proste souhlasim a myslim si, ze i kdyz implementace pokulhava [coz bude zcela jiste dano i tim [!], ze vladnuti je kompromis a takovy vzdycky bude, coz je na druhou stranu dobre, protoze to zpomaluje a otupuje hrany i daleko horsim implmentacim].

12] jedna z veci, ktera me na Babisovi fascinuje je to, ze dokaze vyjednavat ze vsemi vrstvami spolecnosti. Tak jako se vlada sklada z levice, pravice a extremistu [komunisti, zeleni, pirati a dalsi utopie], tak se spolecnost sklada z podobnych slozek - chudi, bohati, levo, pravo, vzdelani i pologramotni a znova extremy [kriminalita na vsech urovnich, extremisticke skupiny, zajmove skupiny vseho druhu].

Babisovu vladu [at porad nepouzivam to cliche, ktere si tak oblibily Ceska media i siroka spolecnost, tedy cliche jednoho vladce] nevidim ani tak jako oportunistickou, jako spise relativne modro-sedivou a relativne vyrovnananou tak, ze neklade zasadni prekazky rustu, zaroven dela i relativne bolestive kroky, typu EET, ale presto je ona vlada schpna vyjednavat ve vsech vrstvach od prava az po extrem od JZD Slusovice po kmotry.
Mozna by Babis mohl vice mlcet, myslim, ze mu rozhodne neprospiva, napr. kdyz delata predcasne secteni a podtrzeni uspechu a neuspechu EET, tak, aby se dalo z cisel jasne vycist, ze je to zmanipulovana propagace. To je neprofesinalni a vyhodil bych za to nejakeho PR zamestnance, stat se to me. To jsou zbytecne populisticke a lacine kroky od jinak pragmatickych politiku.

Z meho pohledu chybi vlade jasne definovana strategie zahranicni politiky [pokud bych si mohl vybrat, radej bych bydlel v Londyne nebo Chicagu, nez v Petrohrade, Moskve ci Vladivostoku]... nicmene obecne vyjednavani se vsemi slozkami vc. ruznych kmotru a komunistu, ale take vedci a technologickymi firmami je kupodivu docela uspesne, bez dlohodobych zasadnich excesu.
Verim take, ze zasadni a koncepcni kroky je potreba hajit a nastartovat, a pro to by zrejme bylo treba vic vule, ale je tam alespon nejaka a byl bych rad, aby takove vule bylo vic, at to stoji, co to stoji [tedy v ohledu politickych karier, i kterych by se mozna nakonec ukazalo, ze zas nejsou tak kratke, jako u tech politiku, kteri neprokazali vuli zadnou, a ze jich vnimam vetsinu].

13] ano, jsou tady ruzna Capi Hnizda, ale porad jeste nebylo pravomocne rozhodnuto soudnictvim, a verim, ze jsme uz natolik moralne dospela zeme, ze takove rozhodnuti snad muzeme ocekavat, bude-li jej treba. A ciste osobne jej rozhodne uznam, at bude jakekoliv.
Zajimave ovsem je, jak malo se mluvi o projektech typu IZIP, ktery stal jen na udrzbe odhadem 50 milionu rocne a celkove mozna az 80 miliard, a pritom nikdy nebyl implementovan. Je zvlasni, jak malo se pise o CEZu a Ceskych Drahach. 

Kdo pise o tom, ze treba soukroma spolecnost Microsoft uz stala stat na statnich zakazkach 1,46 bilionu korun [ano, to je jako miliarda, ale jeste se tremi dalsimi nulami, tedy dvanact, je tech nul]? 

A to to ani neni kradez, je to proste obchod.

Instituce typu BIS rocne spolknou miliardu pouze pro rutinni chod.

Ve svetle techle zakazek, a takoveho pocitani je Capi Hnizdo a podobne veci, vicemene minoritni kapesne, pokud bychom za to mohli dostat vuli k moci, ktera by dokazala vytvorit koncepci Zdravotnictivi, Armady, Policie, Vedy, Vzdelani [velka pismena jsou tam umyslne].
Samozrejme by bylo nemoralni a mozna nemoralni je, ze k nejakemu obohacovani dochazi mozna nezakonne a v ZADNEM pripade nebudu hajit nekoho, komu takove chovani bude prokazano [viz pravomocne rozhodnuti soudu].
Ciste osobne, ve svetle toho, o jakych penezich se bavime [a to i jen treba ve firmach s par tisici zamestnanci, ne tak pak na urovni statu], bych klidne par milionu ci desitek i stovek milionu byl schopen postradat, a to i stim, ze jsou tvoreny take mojimi danovymi odvody.

14] ano, uvedomuji si, ze jdu s kuzi na trh. Vim, ze mezi mladymi a mezi intelektualy je velika moda odsoudit Babise jako univerzalniho tridniho nepritele. Uvedomuji si, ze jeho ruce mozna nejsou uplne ciste, a presto se ptam:

- nemame nahodou spise jiny problem?

- Nemame treba spise problem v tom, ze Babis nema zadnou protivahu v podobe obdobne silnych osobnosti s touhou po moci a dostatecnymi schopnostmi, aby svojich cilu dosahovali s obdobnou lehkosti?

- nemame napriklad problem v tom, ze z Babise delame jedince, a neuvedomujeme si, ze je soucasti celeho systemu volenych zastupcu, a neni zrejme na obtiz, aby v takovem systemu bylo misto i pro par mocichtivich?

- nekritizujeme vlastne malo svou schopnost a ochotu definovat cile a smerovani, kterymi bychom nase politiky zavazali v ramci jejich politickych funkci?

- Neni nahodou problem v tom, ze kdyz se objevi jedna silna osobnost s jasne definovanymi cili, neuvedomujeme si, ze nemame kritizovat jen ty casti, ktere se nam nelibi, ale take ocenovat ty rozhodnuti, ktere nam mohou byt prospesne? [neni clovek ten, ktery by se zavdecil vsem, takze je jasne, ze na rozhodovani jedince se vzdy najde neco, co nam nebude po chuti]

- nemame nahodou problem v tom, ze nevladnem a jen tak do vseho kibicujem, tim padem neni dost lidi, kteri by zastupovali celou siri nasich zajmu, a mohl tak vzniknout kompromis?

- kdyz odhledneme od implmentacnih nedostatku, ktere jsou obcas zasadni [napriklad to, proc EET neplati pro veskery business, coz je ale dano tim, ze neco takoveho by bylo natolik nepripustne, ze by to neproslo zrejme nikdy] - koho jineho byste volili? 

Kdyz uzname, ze stat a volby mohou neco zmenit, a muzme tim neco dokazat. S tim, ze to neco je pro me [/pro vas] dlouhodoba citelna politika naseho vlastniho statu a nejake koncepcni smerovani?

Kdo dalsi tohle v nasi politice predstavuje?

 

A na zaver perex....

Na tenhle text se budu dale odkazovat v diskuzich, kdyz se me budete ptat "proc se zastavas Babise?". Jdu s kuzi na trh a zcela jasne si uvedomuji, ze mnoho z vas text ani nedocte. Kazdopadne vezte, ze ja se nezastavam Babise jako takoveho, a znovu rikam, ze bude-li odsouzen jako obcan, budu na nej pohlizet jako na odsouzeneho obcana. Nicmene snazim se svojim jasnym vyjadrovanim nazoru vytvorit prostor pro to, abychom si zacali uvedomovt nasi politiku jako relativne jednoduchy system vah moci, a abychom si zacali uvedomovat to, kam treba moje generace [lide v "produktivnim veku"] ma smerovat, co jsou chyby z kterych bychom se meli poucit, co dobreho nam vlastne prinesli ti Rimani, krom nemocnic, silnic a vodovodu... To, co vsechno je spatne, toho jsou plne noviny, facebook a kazda hospoda, to neni tema, ktere by me zajimalo pro potreby konstruktivni diskuze [stejne jako napriklad to, ze po me budete kricet, budete si me odebirat z "pratel", nebo me budete castovat ruznymi jmeny, jinymi, nez mi dali rodice]. 
Tem, kteri se nutne musi vyjadrit k memu pravopisu bych rad vzkazal, ze forma je sice dulezita, ale tenhle text je smerovan spise k tomu, aby byl vniman jeho obsah.

Autor: Tomáš Petrů | neděle 20.8.2017 8:23 | karma článku: 23,42 | přečteno: 1101x
  • Další články autora

Tomáš Petrů

Proč z nás veřejnoprávní media dělají piráty?

Taky jste se těšili na Den Trifidů jako Knihu na pokračování ve zpracování veřejnoprávní stanice ČRO?

12.8.2017 v 18:23 | Karma: 22,35 | Přečteno: 1240x | Diskuse| Kultura

Tomáš Petrů

Labka : Hackerspace Ostrava [#1]

Dil 1. Kdo jsem a jak to cele zacalo : Kdo muze byt clovek, ktery zalozi hackerspace? Proc to nekdo udela? Proc se nekdo prestehuje z Prahy do Ostravy. Proc takovy clovek nerad slysi slovo "ajtak"? Uvodni dil serialu...

18.12.2016 v 2:32 | Karma: 15,75 | Přečteno: 658x | Diskuse| Občanské aktivity

Tomáš Petrů

Proc bych tu radej mel Americke vojaky nez Ruske

Asi jste si vsimli, ze jsem se zamiloval do Ameriky a do Americkeho snu, a mam dojem, ze to musim vysvetlit, protoze zazivam to, ze semnou hodne lidi nesouhlasi [vetsina z nich v USA nikdy nebyla], navic vetsina z nich tvrdi, ze A

4.6.2014 v 18:55 | Karma: 19,05 | Přečteno: 809x | Diskuse| Občanské aktivity

Tomáš Petrů

Aktualizace Červen 2013- RIP/Hledá se kamarád : Prosím o pomoc !!!

Aktualizace Červen 2013: RIP Petře (Balů), když tohle píšu, už vím, že mi hrozně moc chybíš. Odpočívej v pokoji bráško a můj reverzní jmenovče. Hledám kamaráda, stejně jako jej již hledá Policie České Republiky. Odešel z domu bez

31.5.2013 v 21:00 | Karma: 36,22 | Přečteno: 5010x | Diskuse| Společnost

Tomáš Petrů

Elektronická Zdravotní Knížka - Jak jsem přišel od data

Někdy asi před pěti měsíci, kde se vzali tu se vzali, zjevili se u nás ve firmě obchodní cestujícící nabízející Elektronickou Zdravotní Knížku ( http://www.izip.cz/ ).

1.11.2010 v 16:53 | Karma: 46,82 | Přečteno: 13724x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2860x
Get psyché, get overdrive. Informace chtějí být svobodné. Cyberpunk Cowboy. Noir Desire.

https://labka.cz/

Prosím podpořte BTC: 16mfnfnypJAnWSKBgAQtVB6egxKfEGjvK8